A few gems from Air Traffic Control - sent by George W

=========================

Tower: "Delta 351, you have traffic at 10 o'clock, 6 miles."
Delta 351: "Give us another hint! We have digital watches!"

=========================

"TWA 2341, for noise abatement turn right 45 degrees."
"Center, we are at 35,000 feet . How much noise can we make up here?"
"Sir, have you ever heard the noise a 747 makes when it hits a 727?"

=========================

O'Hare Approach Control to a 747:
"United 329 heavy, your traffic is a Fokker, one o'clock , three miles, Eastbound."
United 239: "Approach, I've always wanted to say this...I've got the little Fokker in sight."

=========================

A DC-10 had come in a little fast and thus had an exceedingly long roll out after touching down.
San Jose Tower noted: "American 751, make a hard right turn at the end of the runway, if you are able.
If you are not able, take the Guadalupe exit off Highway 101, make a right at the lights and return to the airport."

=========================

A Pan Am 727 flight waiting for start clearance in Munich overheard the following:
Lufthansa (in German): "Ground, what is our start clearance time?"
Ground (in English): "If you want an answer you must speak in English.
Lufthansa (in English): "I am a German, flying a German airplane, in Germany. Why must I speak English?"
Unknown voice from another plane (in a beautiful British accent): "Because you lost the bloody war."

=========================

One day the pilot of a Cherokee 180 was told by the tower to hold short of the active runway while a DC-8 landed.
The DC-8 landed, rolled out turned around, and taxied back past the Cherokee.
Some quick-witted comedian in the DC-8 crew got on the radio and said, "What a cute little plane. Did you make it all by yourself?"
The Cherokee pilot, not about to let the insult go by, came back with a real zinger: "I made it out of DC-8 parts.
Another landing like yours and I'll have enough parts for another one."

==========================

While taxiing at London's Gatwick Airport, the crew of a USAir flight departing for Ft. Lauderdale made a wrong turn and came nose to nose with a United 727.
An irate female ATC ground controller lashed out at the US Air crew, screaming:
"US Air 2771, where the hell are you going? I told you to turn right onto Charlie taxiway! You turned right on Delta! Stop right there. I know it's difficult for you to tell the difference between C and D, but get it right!"

Continuing her rage to the embarrassed crew, she was now shouting hysterically:
"God! Now you've screwed everything up! It'll take forever to sort this out! You stay right there and don't move till I tell you to!
You can expect progressive taxi instructions in about half an hour and I want you to go exactly where I tell you, when I tell you, and how tell you! You got that, US Air 2771?"

"Yes, ma'am," the humbled crew responded.

Naturally, the ground control communications frequency fell terribly silent after the verbal bashing of US Air 2771. Nobody wanted to chance engaging the irate ground controller in her current state of mind.

Tension in every cockpit out around Gatwick was definitely running high.

Just then an unknown pilot broke the silence and keyed his microphone, asking, "Wasn't I married to you once?"

El arte del conocimiento - por Nuria Barbosa León


Entró al aula y su cuerpo tembló, sabía de un control a clase por parte del subdirector docente. En sus brazos los materiales necesarios, el borrador, las tizas, el libro de texto, el registro de asistencia y las tarjetas con el tema resumido.

Miró a sus alumnos, todos uniformados de color azul, con edad superior a sus 16 años. Recordó a su madre, una maestra graduada en la Escuela Normal antes del triunfo de la Revolución que se sumó a la campaña de alfabetización de forma voluntaria y llevó a sus hijos al trabajo con pocos días de nacido.

Gisela Mesa Leal conoció con pocos años del polvo de la tiza, el verde del pizarrón, el olor a libros, el silencio de la atención en una clase y la dinámica de una escuela. Cuando tuvo que decidir por una profesión no lo pensó dos veces, la escuela era parte de sus arterias.

Sus alumnos, de pie, en saludo protocolar esperaban una señal para ocupar sus puestos e iniciar la clase. Como un ritual, cada uno ocupó sus asientos, ella escribió el tema de la clase en la pizarra y en la mención de los nombres de la lista recordó las veces que dijo presente en las aulas de la escuela Ocho de Octubre del municipio habanero del Cotorro, entonces Regional 10 de Octubre.

En los años 70, una gran explosión de matrículas, devenido del ordenamiento para alcanzar grados superiores en la meta del sexto y noveno grado, ideó un proceso acelerado para incorporar jóvenes al Destacamento Pedagógico Manuel Ascunce Domenech, creado a partir del segundo Congreso de la Federación de Estudiantes de la Enseñanza Media el 4 de abril de 1972.

Se requirió captar a los mejores estudiantes que concluyeran el décimo grado para finalizar el bachillerato formándose en las especialidades docentes, con mayor incidencia en el sur de La Habana, Isla de Pinos y Jagüey Grande, polos educacionales con escuelas internas de nuevo tipo donde convergían estudiantes de diferentes provincias y con desnivel en sus estudios.

Gisela seleccionó la especialidad de historia, las anécdotas escuchadas en boca de su madre de los líderes de la independencia del siglo XIX y las epopeyas históricas narradas, la deslumbró y en un acto de completa voluntad pidió trabajar en el lugar de mayor necesidad. Así llegó a Jagüey Grande en Matanzas.

Una vida conjunta con sus alumnos provocó una madurez prematura para enfrentar situaciones de convivencia, conocer sus interioridades, aconsejar como una madre, buscar soluciones a los problemas, encarar los momentos de tristeza y gozar la alegría del éxito en cada escolar.

Ella, vestida de uniforme color azul oscuro, portando un emblema del 3er Contingente del Destacamento Pedagógico en el brazo izquierdo se encontró al Subdirector sentado como un alumno más al final del aula. Se trataban como compañeros de trabajo y sabía que la evaluación de la clase la ayudaría en su desempeño futuro, pero sintió temor.

Temor traducido en la preocupación por no equivocarse, por vomitar el contenido sin errores, memorizar cada letra, punto o coma, decir lo exacto y encontrar las palabras para enlazar ideas sin tartamudear.

De pronto, un viento abrió la puerta, cerró ventanas violentamente, voló los papeles y ella quedó muda, desconcentrada totalmente. El sudor corrió por sus manos y descubrió las tarjetas elaboradas. Entonces leyó y dictó el contenido en la peor clase de su vida.

Pasado 30 años de profesión, aprendió de aquel momento que las 24 horas del día son insuficientes para preparar un tema y una buena oratoria docente se alcanza cuando se estudia con rigor y se indaga más allá de los libros de textos.

Si le preguntan el significado de la palabra profesor, responde con certeza: persona capaz de cambiar a otras sólo con el arte del conocimiento.

---

MAN STUCK IN MUD - Sent by George W.



You can always appreciate someone who is good at their job.
Not sure what country they are located in. Speaking a foreign language (Russian)? 

The stuck guy in the blue jacket has a lot of faith in the shovel operator and the shovel operator is obviously VERY GOOD at operating this machinery!! 

Never saw anything like this before.
That backhoe operator is an "artiste"

Click here:
http://www.safeshare.tv/w/kRRyGqbZGQ

Do "Naked man hanging" flowers really exist?


Circulating message claims that attached images show the 'Naked Man' orchid, which has flowers that resemble tiny - and clearly male - figures.

The photographs are genuine. Many commentators have suggested that the images have been digitally manipulated and do not show a real plant. However, Orchis italica, aka the Naked Man orchid is certainly real and grows in various locations in the Mediterranean.

These rather amusing images circulate online and via email. According to the message that travels with the images, they depict the 'Naked Man' orchid. The orchid's flowers are shaped like tiny human figures, complete with male appendages of varying sizes.

Predictably, a number of self-proclaimed experts have declared the images to be 'photoshopped' and claimed that there are no such flowers.

However, the plants are in fact quite real. Orchis italica, more commonly called the Naked Man Orchid or the Italian Orchid, grows in various locations throughout the Mediterranean.

A write-up about the plant on First-Nature.com notes:
The Naked Man Orchid (which on close inspection resembles just that!) can grow up to 50 cm in height and is widespread throughout the Mediterranean often forming dense colonies.

And, an article about the orchid on the Wild Nature Spain blog explains:
The Orchis italica is known in English as the naked man orchid, due to the form of the individual flowers which resemble a naked male form. The spike is very densely packed with flowers of a purple-pink-whitish colour. The petals and sepals are all curved upwards forming a kind of helmet covering the column. The lip is long and has the shape of a man, with arms, legs and a third protuberance.

Of course, it is only our human propensity to give deeper meaning to natural shapes and patterns that make these particular flowers so striking to us. Other plant species have garnered similar reactions and have generated their own Internet memes. Nevertheless, such plants are beautiful and wondrous in their own right and need no human embellishments.


http://www.hoax-slayer.com/hanging-naked-man-orchid.shtml

Our friend George W' s warning!!!
The flower is called Hanging Naked Men, so do not Google "Hanging Naked Men" or you might see really Naked Men!!!


Naked Man orchid really exists


Circulating message claims that attached images show the 'Naked Man' orchid, which has flowers that resemble tiny - and clearly male - figures.

The photographs are genuine. Many commentators have suggested that the images have been digitally manipulated and do not show a real plant. However, Orchis italica, aka the Naked Man orchid is certainly real and grows in various locations in the Mediterranean.

These rather amusing images circulate online and via email. According to the message that travels with the images, they depict the 'Naked Man' orchid. The orchid's flowers are shaped like tiny human figures, complete with male appendages of varying sizes.

Predictably, a number of self-proclaimed experts have declared the images to be 'photoshopped' and claimed that there are no such flowers.

However, the plants are in fact quite real. Orchis italica, more commonly called the Naked Man Orchid or the Italian Orchid, grows in various locations throughout the Mediterranean.

A write-up about the plant on First-Nature.com notes:

The Naked Man Orchid (which on close inspection resembles just that!) can grow up to 50 cm in height and is widespread throughout the Mediterranean often forming dense colonies.

And, an article about the orchid on the Wild Nature Spain blog explains:
The Orchis italica is known in English as the naked man orchid, due to the form of the individual flowers which resemble a naked male form. The spike is very densely packed with flowers of a purple-pink-whitish colour. The petals and sepals are all curved upwards forming a kind of helmet covering the column. The lip is long and has the shape of a man, with arms, legs and a third protuberance.

Of course, it is only our human propensity to give deeper meaning to natural shapes and patterns that make these particular flowers so striking to us. Other plant species have garnered similar reactions and have generated their own Internet memes. Nevertheless, such plants are beautiful and wondrous in their own right and need no human embellishments.


http://www.hoax-slayer.com/hanging-naked-man-orchid.shtml

Our friend George W' s warning!!!
The flower is called Hanging Naked Men, so do not Google "Hanging Naked Men" or you might see really Naked Men!!!


Fotografía: enfoques y desenfoques - por el Prof. Fernando Mengui


¡Hola, amigos!

Hoy voy a darles unas sencillas nociones sobre lo que en lenguaje fotográfico se conoce como "profundidad de campo".
Se usa cuando se quiere resaltar un motivo principal y se intenta que el resto quede desenfocado para que no compita con él.
Juega un papel importante en los diagramas.

Veamos un ejemplo:

foto 1

Foto 2

Foto 3

En la Foto 1, el enfoque está en las hojas. Usando un diafragma abierto queda desenfocado el fondo de flores.

En la Foto 2, usando el mismo diafragma abierto pero enfocando las flores que estaban más de un metro y medio atrás, sale desenfocado el primer plano (las hojas).

En la Foto 3, usando un diafragma chico, quedan en foco tanto el primer plano (las hojas) como el fondo (las flores), haciendo que los dos motivos tengan importancia.

Hasta la próxima.
Prof. Fernando Mengui
ferlumen54@hotmail.com
---




Einstein: bomba de amor - Envío de Carmina


FRAGMENTO DE LA ÚLTIMA CARTA DE EINSTEIN A SU HIJA

"Cuando propuse la teoría de la relatividad, muy pocos me entendieron, y lo que te revelaré ahora para que lo transmitas a la humanidad también chocará con la incomprensión y los perjuicios del mundo.

Te pido aun así, que la custodies todo el tiempo que sea necesario, años, décadas, hasta que la sociedad haya avanzado lo suficiente para acoger lo que te explico a continuación.

Hay una fuerza extremadamente poderosa para la que hasta ahora la ciencia no ha encontrado una explicación formal. Es una fuerza que incluye y gobierna a todas las otras, y que incluso está detrás de cualquier fenómeno que opera en el universo y aún no haya sido identificado por nosotros. Esta fuerza universal es el AMOR.

Cuando los científicos buscaban una teoría unificada del universo olvidaron la más invisible y poderosa de las fuerzas.

El Amor es Luz, dado que ilumina a quien lo da y lo recibe. El Amor es gravedad, porque hace que unas personas se sientan atraídas por otras. El Amor es potencia, porque multiplica lo mejor que tenemos, y permite que la humanidad no se extinga en su ciego egoísmo. El amor revela y desvela. Por amor se vive y se muere. El Amor es Dios, y Dios es Amor.

Esta fuerza lo explica todo y da sentido en mayúsculas a la vida. Ésta es la variable que hemos obviado durante demasiado tiempo, tal vez porque el amor nos da miedo, ya que es la única energía del universo que el ser humano no ha aprendido a manejar a su antojo.

Para dar visibilidad al amor, he hecho una simple sustitución en mi ecuación más célebre. Si en lugar de E= mc2 aceptamos que la energía para sanar el mundo puede obtenerse a través del amor multiplicado por la velocidad de la luz al cuadrado, llegaremos a la conclusión de que el amor es la fuerza más poderosa que existe, porque no tiene límites.

Tras el fracaso de la humanidad en el uso y control de las otras fuerzas del universo, que se han vuelto contra nosotros, es urgente que nos alimentemos de otra clase de energía. Si queremos que nuestra especie sobreviva, si nos proponemos encontrar un sentido a la vida, si queremos salvar el mundo y cada ser sintiente que en él habita, el amor es la única y la última respuesta.

Quizás aún no estemos preparados para fabricar una bomba de amor, un artefacto lo bastante potente para destruir todo el odio, el egoísmo y la avaricia que asolan el planeta. Sin embargo, cada individuo lleva en su interior un pequeño pero poderoso generador de amor cuya energía espera ser liberada.

Cuando aprendamos a dar y recibir esta energía universal, querida Lieserl, comprobaremos que el amor todo lo vence, todo lo trasciende y todo lo puede, porque el amor es la quinta esencia de la vida.

Lamento profundamente no haberte sabido expresar lo que alberga mi corazón, que ha latido silenciosamente por ti toda mi vida. Tal vez sea demasiado tarde para pedir perdón, pero como el tiempo es relativo, necesito decirte que te quiero y que gracias a ti he llegado a la última respuesta!".

Tu padre: 
Albert Einstein